Warsztaty kulinarne w klasie II c
Organizator- p. Renata Grulich
Integracja szachów i robotyki
W dniu 5 czerwca w ramach współpracy Pani Poniatowskiej i Pana Detiuka odbyły się zajęcia szachowo- informatyczne. Główny cel to nauka poruszania się robotem na ograniczonej szachownicy 5x5 czyli tzw. szachy Gardnera. Po wytłumaczeniu zasad: nie wolno chodzić pionkiem o dwa pola do przodu, brak roszady i brak bicia w przelocie, dzieci wykonały szachownicę i przystąpiły do rozgrywki. Świetna zabawa i możliwość podjęcia nowego ciekawego zadania spotkała się z ogromnym zainteresowaniem uczestników.
Organizator- p. Renata Grulich
Integracja szachów i robotyki
W dniu 5 czerwca w ramach współpracy Pani Poniatowskiej i Pana Detiuka odbyły się zajęcia szachowo- informatyczne. Główny cel to nauka poruszania się robotem na ograniczonej szachownicy 5x5 czyli tzw. szachy Gardnera. Po wytłumaczeniu zasad: nie wolno chodzić pionkiem o dwa pola do przodu, brak roszady i brak bicia w przelocie, dzieci wykonały szachownicę i przystąpiły do rozgrywki. Świetna zabawa i możliwość podjęcia nowego ciekawego zadania spotkała się z ogromnym zainteresowaniem uczestników.
Zajęcia podsumowujące całoroczną pracę - 19 czerwca 2017 r.:
Zajęcia
gry w szachy na świeżym powietrzu
Dnia 29 marca zostały zorganizowane zajęcia na otwartym powietrzu z zaprzyjaźnionym entuzjastą królewskiej gry Panem Michałem Liskiem. Pan Michał opowiedział o swojej pasji a następnie zaproponował dzieciom eksperyment. Głównym celem było połączenie ruchu z grą w szachy. Pomysł ten pokazał, że warto włączać królewską grę wszędzie tam gdzie dzieciom się to podoba.W zajęciach wzięło udział 21 dzieci. Były rozgrywane partie klasyczne jak i realizowane nowe pomysły jak zmiana szachownicy po wykonanym posunięciu, co powodowało ze dziecko spotykało się co chwile z nowym problem do rozwiązania. Dzieci po zajęciach stwierdziły ze to fajny pomysł i chętnie go powtórzą.
Dnia 29 marca zostały zorganizowane zajęcia na otwartym powietrzu z zaprzyjaźnionym entuzjastą królewskiej gry Panem Michałem Liskiem. Pan Michał opowiedział o swojej pasji a następnie zaproponował dzieciom eksperyment. Głównym celem było połączenie ruchu z grą w szachy. Pomysł ten pokazał, że warto włączać królewską grę wszędzie tam gdzie dzieciom się to podoba.W zajęciach wzięło udział 21 dzieci. Były rozgrywane partie klasyczne jak i realizowane nowe pomysły jak zmiana szachownicy po wykonanym posunięciu, co powodowało ze dziecko spotykało się co chwile z nowym problem do rozwiązania. Dzieci po zajęciach stwierdziły ze to fajny pomysł i chętnie go powtórzą.
Ponieważ
idea zajęć na świeżym powietrzu przy bardzo sprzyjającej pogodzie spodobała się
dzieciom zajęcia zostały powtórzone na boisku szkolnym w dniu 29 maja. Okazało
się ze niepotrzebne są nawet stoliki bo dzieci bardzo szybko chciały rozegrać
swoje partie. W zajęciach towarzyszył nam profesjonalny zegar szachowy, nakręcany, sprzed 30 lat.
Zajęcia z olimpijką w pływaniu Pauliną Barzycką.
Zajęcia z trenerem rugby Sebastianem Berestkiem.
Zajęcia z trenerem rugby Sebastianem Berestkiem.
W miesiącu maju 2017 roku gościliśmy w naszej szkole
znakomitych gości. Pani Paulina Barzycka i pan Sebastian Berestek
przeprowadzili zajęcia sportowe dla naszych uczniów.
Pani Barzycka, wielokrotna
medalistka mistrzostw Polski, Europy i olimpijka w pływaniu podzieliła się
swoja wiedza i umiejętnościami z najmłodszymi uczniami naszej szkoły podczas
zajęć na szkolnym basenie. Jako absolwentka naszej szkoły szczególnie ciepło
opowiadała też dzieciom o swojej karierze pływackiej.
Drugą osoba, która podzieliła się
swoimi umiejętnościami i wiedza, który odwiedził naszą szkołę i poprowadził
zajęcia sportowe z uczniami był pan Sebastian Berestek, trener rugby KS
Budowlani Lublin. Uczniowie klas
czwartych aktywnie uczestniczyli w atrakcyjnie przeprowadzonych zajęciach tak
pływackich z panią Barzycką, jak i ruchowych z elementami Rugby TAG.
Konkurs o tytuł „Mistrza matematyki”
W maju nauczycielki
matematyki zorganizowały i przeprowadziły dwuetapowy konkurs o tytuł” Mistrza
matematyki”. Na każdym poziomie odbyły się eliminacje klasowe do konkursu,
najlepsi uczniowie wzięli udział w finale, który wyłonił „Mistrza matematyki
klas czwartych”, „Mistrza matematyki klas piątych”, „Mistrza matematyki klas
szóstych”.
Międzynarodowy Dzień Liczby ∏(Pi)
Dnia 14 marca
obchodziliśmy w naszej szkole Międzynarodowy Dzień Liczby ∏(Pi). Uczniowie klas
IV-VI przygotowali plakaty ,prezentacje
i różne ciekawostki na temat liczby Pi. Jedna uczennica napisała słowa i
muzykę do piosenki o liczbie Pi, a
kilkoro uczniów wiersze o liczbie Pi. Nauczycielki matematyki przeprowadziły
turniej matematyczny ”Pieniądze to nie wszystko”. korzystając z prezentacji przygotowanej przez Stowarzyszenie
Doskonalenia i Rozwoju 4improve a
powstałej dzięki uprzejmości e-math.pl.
Raz
w tygodniu – w czwartek, przez dwie godziny lekcyjne prowadziłam zajęcia koła
technicznego. Liczba uczniów uczestniczących w zajęciach wynosiła średnio 7-11
osób. Uczniowie systematycznie i chętnie przychodzili na zajęcia. Podczas pracy
koła skupiłam się na tym, aby dzieci doskonaliły swoje umiejętności manualne,
wykonując wyroby z różnych dziedzin techniki. Stworzyłam im możliwość
rozwijania zainteresowań, aktywności twórczej i pożytecznego spędzenia wolnego
czasu. Mogli też decydować o tematyce zajęć koła.
W I semestrze skupiłam się na tym, żeby uczniowie mogli przygotować prace na konkursy związane ze świętami Bożego Narodzenia. Kartki świąteczne dzieci robiły różnymi technikami papieroplastycznymi: iris folding, quillingiem oraz haftem matematycznym i krzyżykowym. Ozdoby choinkowe wykonywały stosując łączenie różnych materiałów: filc, papier, cekiny, styropian, bibułę, nici, włóczkę. Najciekawsze ozdoby powstały z papierowej wikliny – serduszka, dzwoneczki, to były najczęściej wybierane przez uczniów wzory. Dziewczynki i chłopcy w równym stopniu mogli uczestniczyć w zajęciach, zdobywać te same umiejętności i wiadomości z zakresu techniki. Dzięki temu, że zajęcia odbywały się w sali informatycznej, uczniowie mogli poszukiwać w internecie ciekawych pomysłów do swoich prac. Wybrane wzory drukowałam i tłumaczyłam uczniom, jak taką rzecz wykonać. Na prośbę jednego z chłopców, dwa ostatnie zajęcia koła poświęciłam nauce robótek na drutach. Nie było to łatwe, ale nawet chłopcy poradzili sobie doskonale: umieją już nabierać oczka na druty, przerabiać je na sposób prawy i lewy.
W II semestrze zajęcia związane były ze świętami Wielkiej Nocy: kartki, pisanki, kurczątka, zajączki, a także prace na ogólnopolskie i międzynarodowe konkursy hafciarskie: „Igiełka”, „Igłą malowane” i „Wiosna”. Uczniowie chcieli też poznać również rodzaje węzłów makramy oraz podstawowe sploty tkackie. Te umiejętności pozwoliły im wykonać prace ze sznurka i bransoletki utkane z kolorowych nici.
Cele, które sobie założyłam zostały zrealizowane. Dzieci chętnie uczęszczały na zajęcia, nauczyły się nowych technik, poznały nowe materiały i narzędzia pracy. Wymiernym efektem pracy koła technicznego są sukcesy uczniów: Iga Krzowska, Weronika Śliczniak, Kinga Ozimek z klasy 6f zdobyły nagrody w ogólnopolskich konkursach.
W I semestrze skupiłam się na tym, żeby uczniowie mogli przygotować prace na konkursy związane ze świętami Bożego Narodzenia. Kartki świąteczne dzieci robiły różnymi technikami papieroplastycznymi: iris folding, quillingiem oraz haftem matematycznym i krzyżykowym. Ozdoby choinkowe wykonywały stosując łączenie różnych materiałów: filc, papier, cekiny, styropian, bibułę, nici, włóczkę. Najciekawsze ozdoby powstały z papierowej wikliny – serduszka, dzwoneczki, to były najczęściej wybierane przez uczniów wzory. Dziewczynki i chłopcy w równym stopniu mogli uczestniczyć w zajęciach, zdobywać te same umiejętności i wiadomości z zakresu techniki. Dzięki temu, że zajęcia odbywały się w sali informatycznej, uczniowie mogli poszukiwać w internecie ciekawych pomysłów do swoich prac. Wybrane wzory drukowałam i tłumaczyłam uczniom, jak taką rzecz wykonać. Na prośbę jednego z chłopców, dwa ostatnie zajęcia koła poświęciłam nauce robótek na drutach. Nie było to łatwe, ale nawet chłopcy poradzili sobie doskonale: umieją już nabierać oczka na druty, przerabiać je na sposób prawy i lewy.
W II semestrze zajęcia związane były ze świętami Wielkiej Nocy: kartki, pisanki, kurczątka, zajączki, a także prace na ogólnopolskie i międzynarodowe konkursy hafciarskie: „Igiełka”, „Igłą malowane” i „Wiosna”. Uczniowie chcieli też poznać również rodzaje węzłów makramy oraz podstawowe sploty tkackie. Te umiejętności pozwoliły im wykonać prace ze sznurka i bransoletki utkane z kolorowych nici.
Cele, które sobie założyłam zostały zrealizowane. Dzieci chętnie uczęszczały na zajęcia, nauczyły się nowych technik, poznały nowe materiały i narzędzia pracy. Wymiernym efektem pracy koła technicznego są sukcesy uczniów: Iga Krzowska, Weronika Śliczniak, Kinga Ozimek z klasy 6f zdobyły nagrody w ogólnopolskich konkursach.
A to jest kilka zdjęć prac wykonanych przez uczniów
i ich samych podczas zajęć koła.
Zajęcia plastyczne w świetlicy
W ramach Programu Szkoła z klasa 2.0 w poniedziałek 10.04.2017r. pani Marlena Sobieszczańska razem z panią Małgorzatą Strzelec-Matuszkiewicz zorganizowały w świetlicy zajęcia plastyczne dla dzieci. Tematyka zajęć związana była ze zbliżającym sie Świętem Uchwalenia Konstytucji 3 Maja, wizytą żołnierzy w szkole, organizowanym konkursem pt. „Żołnierz świętujący Dzień 3 Maja” i ogromnym zainteresowaniem dzieci wojskiem. Dzieci miały za zadanie przedstawienie żołnierza podczas uroczystości obchodów Dnia 3 Maja w stroju galowym. Zajęcia bardzo przypadły dzieciom do gustu, powstały ciekawe prace, które będą prezentowane na korytarzu szkolnym. Podczas wizyty żołnierzy w szkole zostanie przeprowadzony konkurs, w którym goście wybiorą najciekawsze prace oraz wręczą nagrody I dyplomy.
W ramach Programu Szkoła z klasa 2.0 w poniedziałek 10.04.2017r. pani Marlena Sobieszczańska razem z panią Małgorzatą Strzelec-Matuszkiewicz zorganizowały w świetlicy zajęcia plastyczne dla dzieci. Tematyka zajęć związana była ze zbliżającym sie Świętem Uchwalenia Konstytucji 3 Maja, wizytą żołnierzy w szkole, organizowanym konkursem pt. „Żołnierz świętujący Dzień 3 Maja” i ogromnym zainteresowaniem dzieci wojskiem. Dzieci miały za zadanie przedstawienie żołnierza podczas uroczystości obchodów Dnia 3 Maja w stroju galowym. Zajęcia bardzo przypadły dzieciom do gustu, powstały ciekawe prace, które będą prezentowane na korytarzu szkolnym. Podczas wizyty żołnierzy w szkole zostanie przeprowadzony konkurs, w którym goście wybiorą najciekawsze prace oraz wręczą nagrody I dyplomy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz