V rozwiązanie: Kodowanie i podstawy robotyki

http://mistrzowiesp30lublin.blogspot.com/p/blog-page_11.html


Pracownia XXI wieku
Interaktywne pokazy robotyki z udziałem Dasha i Dota w SP 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego pod tytułem „Pracownia XXI wieku” odbyły się 18 maja 2017 r.  W spotkaniu uczestniczyli uczniowie, nauczyciele, rodzice, absolwenci szkoły, którzy tego dnia przybyli na uroczystość 150-lecia. 
Pokazy zostały przygotowane przez uczestników koła Kodujemy w 30 pod kierunkiem p. Joanny Poniatowskiej. Uczniowie, pasjonaci nowych technologii, wcielili się w rolę animatorów, po to by pokazać uczniom, że programowanie w Scratchu i robotyka może by świetną zabawą, pasją, która w przyszłości może przyczynić się do zdobycia intratnego zawodu.
Uczniowie scharakteryzowali XXI, a następnie pokazali jak w naszej szkole wykorzystywana jest technologia informacyjna. Prezentację zaczęli od Scratcha, ponieważ jest to bardzo przyjazny język pozwalający w sposób wizualny tworzyć prezentacje, animacje, gry, historyjki, w których występuje dźwięk, ruch, interakcja. Pochwalili się też swoimi sukcesami:

  • Uczennice klasy VIb Aleksandra Dziwulska, Wiktoria Konarska i Aleksandra Kujan zdobyły I miejsce w ogólnopolskim konkursie programowania Scratch Mecz zorganizowanym przez GIRLS CODE FUN we współpracy z organizacją Skool i International Visegrad Fund.
  • Elżbieta Bury uczennica klasy VI a zdobyła nagrodę w ogólnopolskim konkursie Najpiękniejsza pocztówka z wakacji, którego organizatorem jest Fundacja Uniwersytet Dzieci, a partnerem Wydawnictwo Skrzat z Krakowa.
  • Gabriel Wójcik z klasy VI b zdobył II miejsce w  Ogólnopolskim Konkursie na kartkę bożonarodzeniową zorganizowanym przez MDK w Pabianicach, w kategorii grafika komputerowa.
  • Hubert Brejnak uczeń klasy VI a uzyskał tytuł laureata w ogólnopolskim Multimedialnym konkursie Internet – komunikacja – Interakcja zorganizowanym przez IT Szkołę i Akademię NASK (Naukową i Akademicką Sieć Komputerową).

Następnie uczennice  Aleksandra Dziwulska, Wiktoria Konarska i Aleksandra Kujan zaprezentowały własny projekt pt. Księżniczka oraz program, przygotowany na 150 lecie szkoły, który wykonały w programie Scratch. Na koniec odbył się quiz: 150 lat SP 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie w pytaniach i odpowiedziach. Uczniowie mogli sprawdzić czy znają historię szkoły, ale również nauczyć się czegoś nowego, gdyż od razu mogli poznać prawdziwą odpowiedź. 
 Po Quzie młodzi animatorzy przedstawili zebranym parę niebieskich robotów, Dasha i Dota, które gościmy w szkole dzięki uprzejmości Mistrzów Kodowania.
Uczniowie zaprezentowali zgromadzonym, że roboty potrafią się poruszać do przodu, do tyłu, skręcać w prawo i w lewo, poruszać głową, mówić, zmieniać światła. Reagować na głos czy wykrywać przeszkody z przodu i z tyłu za pomocą czujników. Pokazali, jak działa wyrzutnia piłeczek, która pozwala na zaprogramowanie rzutu piłeczką do celu, co podobało się szczególnie najmłodszym uczestnikom pokazów.  Uczniowie zademonstrowali również zebranym jak nauczyli Dasha gry na cymbałkach oraz jak działają ich własne programy, w których zastosowali zmienne i funkcje.
 
 
 
 
Podczas prezentacji możliwości Dasha wszyscy zgromadzeni mogli chociaż na chwilę dotknąć, przekonać się co potrafi i w końcu przytulić robota Dota.
Interaktywne pokazy robotyki pokazały, że można się bawić i równocześnie  zdobywać nowe umiejętności programistyczne, logicznego myślenia, rozwijać kreatywność.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz